Så var det i Åre

Nu kommer det fördröjad inlägget om Åre, dag för dag. Jag är hemskt ledsen att jag inte tagit flera bilder!

Lördag:
Vi åkte hemmifrån klockan 9:00, vi stannade runt halv tolv på Mc Donalds och år lunch, gick till en bensinmack brevis och köpte godis & tidningar : ) Vi var framme vid våran lilla stuga ca 17:00, vi packade upp, åkte sedan hem till kusinerna (Elsa & Klara) & co och åt middag, tacos : ) Sedan kollade vi bara på TV.
Söndag: Efter frukosten åkte vi till en skiduthyrning och hyrde skidor. VI åkte sedan till Trillevallen för att åka skidor. Åkte mest ankar- lift den dagen. Det blåste skitmycket, bara vid hälften av backen så jag åkte aldrig ända upp. Till lunch grillade vi korv och sedan åkte vi lite mer. Vi blev kalla snabbt och åkte hem redan vid två- tre.
På kvällen skulle kusinerna äta middag hemma hos oss, så vi åkte till ett litet ICA i närheten. Där köpte jag Schwarzkopf Poly Color, i en brun nyans. Efter ICA åkte vi hem till Kusinerna och badade bastu innan det blev middag hos oss.
Innan middagen hjälpte moster Jenny mig att färga håret. Och det blev riktigt bra, min naturliga hårfärg is back! MEN, ni får inte se resultatet förens på fredag : ) Då har jag nämligen bokat tid hos frisören, för att klippa topparna. Då tar vi hela "Visningen" då.

Måndag: Efter frukost åkte vi till Duved (ligger i Åre) för att åka skidor. Men flera liftar var avstängda pga. att det blåste så mycket, så vi hoppade över att åka skidor den dagen.
Istället mötte vi kusinerna & co på torget mitt inne i Åre c. Vi gick till ICA och köpte lunch (köpte mej en Sofis Mode också) som vi skulle ha med till Tännforsen.
Tännforsen (ja, det stavas med Ä) är ett jättestort vattenfall! Det var nästan lite obehagligt. Efter Tännforsen bar det av till ett Spa- där vi skulle bada. Och tro mig- det var hur härligt som helst! Det var bara vi på hela badet (okej, en liten tjej var också där) och vi hade bubbelpoolen & bastun och allt för oss själva! Vi hade tänkt sola solarium efteråt men de var upptagna. (Tur det för min ekonomi...) 
På badet var det ju (som vanligt) skyltat Dam och Herr på omklädningsrummen. Och de "skyltarna" går under kusinernas- kumor- kategorin! HAHAHAH! (Se bilderna) (Jag fotade med min dåliga mobil- kamera) Kan ni se vilken skylt som var dam och vilken som var herr? ; D
På kvällen fick vi middag hos kusinerna & co, igen : ) Potatis, lövbiff & vai hade korv med oss.

Tisdag: Efter frukost åkte vi till Duved igen, det blåste mindre den dagen, så vi köpte liftkort. När vi åkt upp upptäckte jag att det var jättesvårt att åka! Japp- mina pjäxor var aldeles förstora. Jag hade bara ett par tunna strumpor i dem, så jag tog mig ned, så gick vi till bilen så jag kunde ta på mig ett par tjockare strumpor. Och det fungerade bra! VI åt lunch hos Aksels (lillebror) klasskompis som hyrt en stuga i närheten.
Efter lunch åkte vi jättemycket! Det här var lungt bästa dagen. Vi åkte ända tills liftarna stängde.
Vi åkte hem till våran lilla stuga och jag packade ihop och städade i mitt stökiga rum (se bilden) vi skulle vara kvar en natt till, fast jag skulle sova hos ussarna den här natten.
Vi blev bjudna på middag den här kvällen igen (vi är nu skyldiga dem middagar : S) och på kvällen kollade vi på GG och I huvudet på Gynning (JAG VILL HA HENNES PARFYYM!) Sedan låg vi uppe och skrattade hela natten. (Don´t ask why!)
Onsdag: Dags för hemfärd. Klockan ringde 7:30! Puh, upp & hoppa. Pappa kom och hämtade mig där klockan 8:50, så började den långa resan hem. Jag somnade och när jag vaknade igen var klockan 11. Vi tänkte stanna på Max hamburgerestuarang, men vi missade den ; P Då tänkte vi ta Mc Donalds (Igen : S) Och vi åkte bil i 1, 5 tim. men inget Mc Donalds! Vi var vrålhungriga, och alla blev på dåligt humör. SÅ, ÄNTLIGEN en skylt "Mc Donalds, nästa avfart" YES! Men wtf, har det inte redan varit en avfart? Jupp, vi hade missat det igen, och att vända kom (tydligen) inte på fråga... Jaha. Det hela slutade på samma Mc Donalds som på ditvägen ; P Då var klockan halv 2. Det tog alltså 2, 5 tim. för oss att leta upp ett lunchställe ; P
Puh! Det blev ett långt inlägg, längsta ever? Nu har jag skitont i mina fingrar, det blev som en hel uppsats!

Kommentarer
Postat av: Az

va kul du verkar ha hafT! ;D

2008-02-28 @ 13:45:55
URL: http://azzle.blogg.se
Postat av: my

seriöst fick du sola? man får cancer! :O

Puss älskar deej

2008-02-28 @ 16:09:49
URL: http://bzz.blogg.se
Postat av: Az

Svar:jaa, håller med där!

2008-02-28 @ 18:27:27
URL: http://azzle.blogg.se
Postat av: Emma

Gud vad härligt de verkar ha varit! Mkt trevligt med långa inlägg tycker jag också!

2008-02-28 @ 18:28:48
URL: http://emmasuper.blogg.se
Postat av: Az

jag ändrade tid sen, till 19.00
så nu ska jag skriva vinnaren ;)

2008-02-28 @ 19:02:04
URL: http://azzle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Alltomlinser.se Bidster.com Beastwear.se Verkstaderna.se Hembingo.com
RSS 2.0