Godaste desserten till festen!


image162

Ikväll var det jag som fixade deserten! Den blev lyckad. Receptet fick jag från senaste Vecko Revyn, stort tack till er! Och bara för att jag är en sådan uderbar persom, tänker jag dela med mig av receptet till er!

Du behöver:
2 ägg
½dl honung
2msk vetemjöl
1 burk kesella
½krm salt
1 dl matlagnings yogurt

Gör så här:
1. Ställ ugnen på 200 grader.
2. Vispa ihop äggen och honungen.
3. Rör ned vetemjölet, kesellan, saltet och yogurten.
4. Häll i hårda ugnssäkra formar.
5. Grädda i 20-25 min.
6. Låt svalna, banka ur formen och ställ in i kylen.
7. Servera med bär och om så önskas, choklad.


Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Alltomlinser.se Bidster.com Beastwear.se Verkstaderna.se Hembingo.com
RSS 2.0